Już 1 lutego 2026 pierwsi podatnicy VAT zostaną objęci obowiązkiem przesyłania faktur do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Pracując z Subiektem 123 nie musisz się martwić - obsługa nowego wymogu będzie możliwa w tym programie.
KSeF w Subiekcie 123
W Subiekcie 123 możesz m.in.:
- wystawiać faktury w Krajowym Systemie e-Faktur;
- pobierać e-faktury zakupu z KSeF i automatycznie zamieniać je na dokument, który można od razu wysłać do księgowości;
- przeglądać odebrane e-faktury w zakładce e-Faktury z KSeF - sprawdzisz tam nie tylko nr KSeF, wystawcę czy wartość faktury, ale także rodzaj dokumentu oraz jego statusy (płatności, księgowość, JPK);
- weryfikować zgodność dokumentu ze wzorem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów, minimalizując w ten sposób ryzyko odrzucenia dokumentów przez KSeF;
- nadawać role i uprawnienia pracownikom w zakresie pracy z KSeF (jeśli posiadasz moduł użytkownik+) - Administrator może wykonywać wszystkie operacje, z kolei Użytkownik tylko te, które zostały do niego przypisane;
- zarządzać otrzymaną e-fakturą - zmienić datę otrzymania lub odliczenia, sprawdzić, czy numer konta kontrahenta znajduje się w wykazie podatników oraz oznaczać płatności częściowe;
- automatycznie pobierać UPO dla faktur wystawionych w KSeF;
- wysyłać faktury marża do KSeF.
Jak wysłać pierwszą fakturę do KSeF
- Aktywuj funkcjonalność KSeF z poziomu Konta Insert.
- Włącz integrację z KSeF w Subiekcie 123 i wprowadź token wygenerowany w Aplikacji Podatnika.
- Utwórz nowy dokument, wybierając dla niego rodzaj Faktura do KSeF. Ustawi się status Do wysłania.
- Po zapisaniu dokumentu wybierz opcję Wyślij do KSeF. Pojawi się okno dialogowe z listą dokumentów do wysyłki.
- Po zatwierdzeniu status dokumentu zmieni się na Wysyłanie. W momencie nadania numeru KSeF, Subiekt 123 zmieni status na Zarejestrowano. Taki dokument, z numerem KSeF, jest uznawany za wystawioną fakturę.
KSeF w Subiekcie 123 - pomoc
Zachęcamy do korzystania z artykułów e-Pomocy, które krok po kroku pokazują, jak wygląda obsługa KSeF w Subiekcie 123.